Tända ljus och te

Sitter här och småfryser. Tände för en stund sen en massa ljus och gjorde en stor kopp med grönt te. Idag blir det ingen träning. Är så himlans trött. Imorgon får det bli både gym och löpning istället. Äntligen ledig!!!

Knappade in på google och sökte för skojs skull på namnet Hedblom. Kom upp en massa om golfarna som bor här i staden. Eller dom kanske inte bor här längre med dom komme rju härifrån. Skit samma. Jag är inte släkt med dom iaf. Kom inte upp någonting alls om min släkt. Inte ens en fjuttig rad om min blogg. Ledsamt =) haha!!!
Däremot lyckades jag hitta en sida som var rätt intressant. Man kunde göra ett eget släktträd osv och så stod det lite statistik på namn och sådär.

Lärde mig att det finns 833 st som heter Hedblom i Sverige. Det betyder att namnet ligger på plats 860 i popularitet. I Gävleborg ska det tydligen bo 299 personer med namnet. I Stockholm 160, Dalarna 71, Västra Götaland 67 och Västmanland 36.
I Gävle ska det bo 69 och min släkt utgör säkert hälften av dessa =) Ne inte riktigt med tanke på att vissa gift sig och bytt efternamn. Men är rätt kul att veta. Tycker iaf jag. Älskar både min släkt och mitt efternamn. Tycker det är jättefint och ska aldrig byta ut det. För mig är efternamnet så mycket mer än just ett namn. Jag har fått det efter min mamma som fått det efter sin pappa som såklart är min morfar. Och min morfars familj är så himla speciell. Han har rätt många syskon och alla dom har lyckats så bra i livet och är de människor jag ser upp til mest. Man kan inte hitta snällare, ödmjukare och mer generösa människor. Det finns så mycket kärlek och annat fint i dom så jag kan nästan bli tårögd. De ställer alltid upp på varandra och finns där i vått och torrt, gott och ont.

Jag är stolt att vara en Hedblomma!

Dagens låt: Eva Cassidy - Over the rainbow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback