Livsnjutare eller tidmissbrukare?

Ja det är den stora frågan!
Är det att njuta av livet att sova länge på morgonen, ta långa sköna duschar eller bad, träna vad och när man själv vill, jobba lite lagom mycket, äta glass till ett bra tv-program varje kväll?
Eller är det att slösa på tiden? Njuter man mer av livet de dagar då man har värsta schemat att följa för att hinna med allt som planerats?
De dagar jag sover länge, duschar länge, tränar i min takt, inte jobbar alls och kollar på sex and the city eller csi på kvällen, dessa dagar känner jag inte när jag kryper ner i sängen att "gud vilken underbar dag!"
Däremot de dagar då jag haft det där schemat att följa med tusen saker som måste hinnas med, de dagarna känner jag mig rätt nöjd på kvällen!
Men då är frågan...livsnjutare eller tidmissbrukare!?
Jag njuter ju liksom av att få ligga och gosa i sängen hur länge som helst. Jag älskar att ligga i badkaret och låta varmt vatten duscha ner hela mig. Jag tycker det är jätteskönt att träna och ta långa promenader. Men var i helvete tar all tid vägen. Jag hinner max tre saker om dagen liksom. Men njuter det gör jag ju. I just den stunden jag gör de där sakerna. Men sen på kvällen i sängen kan jag inte låta bli att tänka "happ, en till dag har nu gått till spillo!"
Klurigt klurigt!

Får fundera vidare på det där! Nu ska jag iaf åka till Valbo, kika lite och handla lite mat och sen köra hem igen. Med en Daniel i bilen också!

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback