Hörde på radion...

...att man skulle skriva upp sina drömmar, som man drömmer på natten alltså. Satt och lyssnade på p3 påväg hem från Bollnäs tidigare i kväll. Där var en drömforskare eller något med och han hade vissa tips och råd till folk som ringde in och berättade om sina drömmar.
Det var en kille som sa att han om och om igen drömde att han blev jagad. Problemet var att han inte visste vad han blev jagad av. Då sa drömforskaren att han skulle tillåta sig själv att drömma samma dröm igen. Han kunde skriva ner på ett papper innan han gick och la sig att han ville drömma den igen men att han också ville veta vad som jagade honom. På så sett ska man tydligen kunna påverka vad man ska drömma under natten. Han sa också att något man varit med om under sin uppväxt kunde påverka ens drömmar. Han kanske blev jagad av något när han var liten och därför drömmer han att han blir jagad nu också.
Till en tjej sa han att det var bra att skriva ner sina drömmar så man kommer ihåg dom och sen ska man analysera dom och se om man kommer fram till något. Tror det var den tjejen som sa att hon ofta drömde att hon tappade tänder. (jag drömmer det rätt ofta jag med och jag har hört att det betyder att man är stressad men jag vet inte ja). Drömforskaren sa iaf att det kunde betyda att hon kände sig hotad. Däggdjur har ju alltid använt sina tänder som vapen...
Jag som drömmer nå förbaskat mycket så jag knappt är utvilad på morgonen nappade på det där. Jag ska försöka påverka mina drömmar så dom blir lite lugnare. Och sen ska jag skriva upp dom här så jag har dom kvar. Sen får vi väl se om jag kan se något mönster i drömmarna. Om det jag gjort på dagen kanske påverkar vad jag drömmer på natten. Men med tanke på mina händelselösa dagar tror jag knappast mina drömmar speglar dagen. Andra sidan kanske jag har för mycket energi kvar så jag tar ut den på natten istället....vad vet jag!? Inte mycket men det är det jag ska försöka ta reda på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback