En toppenhelg

Ja min helg har verkligen varit bra! Torsdagen tillbringade jag på mitt kära jobb i Valbo köpcentrum. Jennie ringde 09.34 och sa att de ringt från dagis om att Elias var sjuk så det var bara att kasta sig ur sängen och göra sig i ordning. Så småning om fick jag veta att jag inte behövde komma för än 13.00. Rätt skönt! Slutade 20.15 sen var det en lugn myskväll med Danny hemma. Fredagen jobbade jag också samma tider eftersom Elias inte blivit frisk över natten. Innan jobbet hann jag då åka till sörby urfjäll och återvinningscentralen för att kasta all skrot vi hittat i klädkammaren när vi fick för oss att städa natten till torsdagen :P 
Lördagen hade jag fått extratiden inne på Vero vilket är rätt soft. 12-16 bara. Ingen rast vilket innebär 8 h betalt =) Bara att tacka och ta emot det. Tiden gick så himla fort också för det var mycket folk och jag stod i kassan drygt halva tiden. Det är så läskigt när man kollar på klockan och det känns som det gått tio minuter så har det gått över en timme. Då trivs jag!
När jobbet var klart for jag in på Willys och köpte lite frukost eftersom vi skulle ha gäster över natten här hemma. När jag väl kommit hem vart det rätt stressigt. Vi skulle diska, vika tvätt, skaka mattor, hämta extrasängarna och två täcken hos mammi och pappi och röja upp lite i allmänhet. Allt på ungefär 60 minuter. Helt otroligt, men vi lyckades. Men jag hade ju stått och vikt kläder hela dagen så jag hade det ju liksom inmatat i huvet. Daniel stackarn som varit på övning lära plocka undan all sin utrustning och det är ju inte en prys direkt. Och dyngsurt av regn var det också!
Ja sen kom Stoffe och Pillan. Då skulle jag försöka på lite ordning på mig själv och lyckades väl tillslut. Lika Daniel! Sen satt vi och festade lite innan Pärlan och Emelie kom och vi for ner till bowlingen. Vi körde tjejerna mot killarna... Jag skippar att nämna vilka som vann. Men ruggigt roligt hade vi iaf! Efter bowlingen hade vi bord bokade på Helt Enkelt! Fetaostfyllda kycklingen gick hem hos de flesta medan två valde robbans...någonting. Iaf skålade vi för en trevlig kväll och sådär. Sen tyckte Pärlan och  Emelie att vi skulle skåla igen. Alla förväntansfulla över vad vi skulel skåla för!
"Ja jag tycker vi ska skåla för att alla ni ska komma ner till sthlm den första juli nästa år!"
"Jaa det kan vi väl göra! Vad är det första juli?"
"Vi ska gifta oss!" (Stora leenden från det blivande brudparet)
Alla andra i chock!!! Haha!
Sen satt vi och tjoade om det ena och det andra. Bland annat att Sverige slog Spanien med 2-0.
När vi var nöjda med Helt Enkelt tackade Pärlan och Emelie för sig och begav sig upp mot Sundsvall.
Vi andra, det vill säga jag, Daniel, Stoffe och Pernilla traskade bort till Mc Gills och tog oss lite gott att dricka där. Kvällen avslutades på Goya som var lite utav en besvikelse. Men vi dansade oss svettiga ganska fort och drog oss i hyfsad tid hem till lägenheten där svensexan kom i full gång att planeras.
"INGA STRIPPOR!!!" Sa Emelie bestämt. Haha!
Söndagen blev lite utav en nyttodag. Åkte ne rpå stan och framkallade kort till tavlan mamma och pappa skulle få. Fixade present till pappa eftersom han fyllde 52 år igår. Handlade matsäck inför hemresan från arlanda utifall päronen skulle vara hungriga då osv. Vi kikade på lite CSI sen slocknade vi 23.00 för att sen gå upp 01.00 igen och bereda mackor och sådär. 01.28 gled vi ut från parkeringen och jag är riktigt stolt att jag orkade köra hela vägen till arlanda själv. Fick slå på Daniel lite så han inte somnade för jag lära ha någon att prata med. Men jag satt och sjöng lite så det var rätt okej.
Ca 04.00 kom mammi och pappi till ankomsthallen där det blev kramkalas. 06.00 Låg vi i sängen hemma igen och var minst sagt trötta.

Aaa....där är min helg =)

Bowling

Kommentarer
Postat av: anniih

åhhh. hann inte på dig på msn! :) kul blogg stump. :) vi hörs senare!! PUSS

2006-10-09 @ 13:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback