Bad bloggare? =)

Haha ja nu har jag fått klagomål om att jag skriver för sällan och det är väl sant. Men jag har inte så mycket att dela med mig av tror jag. Men just idag har det hänt lite saker... först bra, sen dååååååååååååååliga sen bra igen!

Iaf är det ju 24/10:s idag vilket innebär Daniels 24-årsdag. Grattis Älskling! Vaknade av att de ringde från Only för Tina var hemma med sjukt barn. Men jag kunde inte jobba för det var kvällstiden och vi skulle ju ha gäster och så skulle jag rida. Sen gjorde jag frukost på sängen åt plutten min så kollade vi klart på en film vi började se igår, Dirty Dancing underbara film!
Efter det ringde Eva från kungsberget och sa att jag inte fått jobbet där.... Min hjärna snurrade och jag fattade noll och fick typ en chock! Dom hade klantat sig lite för alla vi som jobbade förra säsongen fick ju hem papper om att vi skulle ringa och anmäla om vi ville jobba i år igen och det gjorde jag ju. Jag frågade då om jag skulle komma på jobbsökarkvällen iaf, men då svarade dom att det behövde jag inte för allt var klart redan och jag skulle få jobba. Skönt tänkte ju jag då! Därför fattade jag ingenting nu. Men tydligen hade inte dom gett det där papperet där dom skrivit upp mitt samt några andras namn till avdelningsansvariga så dom visse inte att vi ville jobb igen. Så dom har ju klantat sig rejält. Jag börja typ stortjuta för jag hade ju inte sökt något annat jobb och jag ha rlängtat mycket tills den här säsongen ska börja. Iaf fanns det en kassa/städtjänst som jag fick om jag ville. Kändes inte skitlockande!
Jaha...Bajskorv! Men Eva skulle iaf försöka fixa en plats åt mig i köket sa hon.
Sen åkte jag och Danbanan ner på stan och åt gott på George. Sen gick jag och hämtade tårtan jag beställt och så åkte vi hem och fixade innan mamma, pappa, mattias, Daniels föräldrar och Moa kom. Så fikade vi och hade trevligt. Sen skulle jag rida och då skulle Daniel och Moa med och kolla på eftersom vi skulle rida inne. Men sen hade dom "glömt bort" att stora gruppen skulle rida inne så vi fick rida ute. Och alla vet ju hur fint väder det varit idag. Så det va rbara att skicka hem Daniel och Moa igen och ge sig ut i det kalla regnet utan tillräckligt varma kläder. Gick iaf bra att rida men nu är jag kall som en otinadfiskpinne. Vårat badkar har nämligen valt att spola ut allt vatten på golvet istället för ner i hålet. Så jag kunde inte tina upp mig i varmt vatten. Så nu sitter jag här i pyamas och Daniels stora och varma morgonrock medan han gör soppa och rostat bröd till mig =) Och så har Eva ringt och sagt att jag får jobbet i köket!!!
Så kvällen blev räddad iaf =)

Tack och hej leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

usch gumman.. blev orolig ett tag där jag, med jobbet..tur att du fick det musbarn! är du ju värd ju!! massor gånger om!

PUSS

2006-10-24 @ 23:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback