Att hitta sin grej...

Ja det känns som jag inte har hittat min grej. Eller jag vet att jag inte har gjort det. Alla (känns det som iaf) har något de är bra på och något de tycker är lite sådär extra roligt. Men jag kan fan lite om allt men inte mycket om något. Och det stör mig!
Väldigt många vet ju iaf om det är lagda åt matte, kemi, fysik och sånt där och andra typ svenska, historia, psygologi osv. Men om jag kan allt det där då? Men inte tillräckligt mycket av något speciellt!? Då känns det väldigt svårt att veta vad jag ska inrickta mig på. Och vad jag så småningom ska plugga och arbeta med. Det finns ju iofs de som är praktiskt lagda också men det tror jag inte heller jag är. Klart jag kan sy, snickra, måla osv...men inte bättre än vad jag kan skriva en svenskauppsats eller räkna matte. Önskar nästan jag hade haft lite svårare för vissa saker...Skit samma att jag bara är halvbra på det mesta men då hade jag väl iaf vetat åt vilket håll jag skulle gå!? För man väljer väl inte den vägen som verkar minst intressant och mest jobbig?

Blev riktigt deppig igår när jag satt och grubblade på det där. Jag tog vårat "kompisgäng" som exempel. Förra helgen var vi ju ut och bowlade och så. Och eftersom Pärlan tävlat i bowling så är det klart han är bäst på det. Så började jag fundera över vad man kunde göra mer tillsammans och vad som då skulle vara min grej. Så sken jag upp för jag kom ju på ridningen. För det är ju verkligen min grej. Har ju ridit i över 12 år och sådär =) YES!! Men fan ta mig! Pernilla har ju fan egna hästar, eget stall, egen ridbana och en av hästarna kostar ju över 200, 000 kronor. Tji fick jag! Hon tävlar ju dressyr på höga nivåer. Och vad fan gör jag? Jo jag rider lektioner på ponnyklubben en gång i veckan! Woho! Verkligen något att komma med. Så funderade jag vidare. Emelie är ju skitduktig på att plugga verkar det som. Är ju iofs bara hon som pluggar men hon verkar ju rätt bra på det som sagt. Stoffe är ju vår egna snickare så det är ju hans grej. Dessutom är han jävligt rolig! Daniel är den som löser allas dator och tekniska problem. Och han är världens goaste och snällaste så honom tycker alla om iaf! =)
Sen kommer vi till mig. Eh...vänta jag ska tänka....
....tänker fortfarande.....
....fortfarande....
....kanske att jag kan sy gardiner....eh nee.....
....hmmm....
....snart kanske jag kommer på nå.....
....nej det verkar inte så....
Eller jooo =) jag kan ju sjunga lite. Det är jag ju bra på! Eller jag sjunger ju hellre än bra men iaf!
Men och?!?!?!?! Vem fan bryr sig om någon kan ta en ton då och då? Iofs är jag jävligt bra på att plocka svamp men hur många gillar skogsmulle då? Och nej svaret är inte barn för barn hatar mig! Och jag har svårt för dom också!

Nu ska vi åka till sjön och "slänga" upp båten! Den väger ton men det ska nog gå bra =)
Hej då så länge

PS. Det är inte så illa som det låter =). DS

Kommentarer
Postat av: anniih

jag vet vad du är bra på hanna.. Du är bäst på att vara du.. Ingen annan klarar av det lika bra, och det är ju därför man tycker om dig, för att du är du. :) sen om du bra på matte eller bowling, det skiter jag fullständigt i ! puss älskling.

2006-10-18 @ 14:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback